FAQ PREMIO LOYALTYPROGRAMMA

PREMIO loyaltyprogramma

PREMIO is een loyaltyprogramma waarmee je punten kunt sparen door te genieten van NESCAFÉ Dolce Gusto- en Starbucks® by NESCAFÉ Dolce Gusto-drankjes. Deze punten kunnen vervolgens worden ingewisseld voor cadeaus uit de PREMIO-cadeau catalogus (premio.dolce-gusto.nl)

Je kunt PREMIO gebruiken op de www.dolce-gusto.nl of via de NESCAFÉ Dolce Gusto-app die beschikbaar is in de Play Store (Android) en App Store (iOS). De NESCAFÉ Dolce Gusto-app is gratis. Als je al lid bent van de NESCAFÉ Dolce Gusto-community, meld je dan aan door je e-mailadres en wachtwoord in te voeren op de NESCAFÉ Dolce Gusto-homepage en ga vervolgens naar het tabblad PREMIO onder "MIJN ACCOUNT".

Ben jij je wachtwoord vergeten? Dat kan gebeuren. Vraag dan een nieuw wachtwoord aan door te klikken op WACHTWOORD VERGETEN naast "Log in".

Heb je nog geen account? Maak deze dan gratis aan op de registratiepagina van de NESCAFÉ Dolce Gusto-website.

Je kunt lid worden van het PREMIO-loyaltyprogramma als je meerderjarig bent, woonachtig bent in Nederland en een account hebt aangemaakt op www.dolce-gusto.nl. Bedrijven zijn uitgesloten van het PREMIO-programma.

Je kunt punten verzamelen door de codes in de dozen NESCAFÉ Dolce Gusto- en Starbucks® by NESCAFÉ Dolce Gusto-capsules te scannen of in te voeren. Om deel te nemen aan PREMIO moet je een account hebben op www.dolce-gusto.nl. Zodra jouw NESCAFÉ Dolce Gusto-account is aangemaakt, heb je automatisch toegang tot het PREMIO-programma.

Voer vervolgens handmatig de 12 tekens van de code in de capsule doos in op de website www.dolce-gusto.nl/premio of scan de QR-code via de NESCAFÉ Dolce Gusto-app. Zodra je de code hebt ingevoerd op de PREMIO-pagina worden de punten automatisch op jouw account toegevoegd:

  • Eerste gescande code als welkomstcadeau: + 100 extra punten
  • Doos van 12, 16 of 18 capsules: 100 punten
  • Doos van 30 capsules: 200 punten

Per lid is slechts één account toegestaan (hetzelfde e-mailadres, naam, enz.). Het is niet mogelijk om PREMIO-accounts in meer dan één land te hebben.

Jouw NESCAFÉ Dolce Gusto-account geeft toegang tot het PREMIO-loyaltyprogramma. Het is niet nodig om een nieuw account aan te maken.

De NESCAFÉ Dolce Gusto-app is beschikbaar op Google Play (voor Android) en in de App Store (voor iOS). De app werkt op Android-toestellen vanaf versie 4.4 en iOS-toestellen vanaf versie 9. Om de NESCAFÉ Dolce Gusto-app te downloaden:

  • App Store: klik hier om de app te downloaden
  • Google Play: klik hier om de app te downloaden

Apple en het Apple logo zijn handelsmerken van Apple Inc, geregistreerd in de VS en in andere landen. App Store is een dienstmerk van Apple Inc., geregistreerd in de VS en andere landen.

Google Play en het Google Play-logo zijn handelsmerken van Google LLC.

Jouw PREMIO-account blijft actief zolang je lid bent van de NESCAFÉ Dolce Gusto-community. Wanneer jij je afmeldt bij NESCAFÉ Dolce Gusto-community wordt jouw PREMIO-account ook automatisch beëindigd.

Je vindt de algemene voorwaarden onderaan op de website onder Algemene Voorwaarden PREMIO en in de rubriek “Gegevens handelaar” in de omschrijvingen van elk cadeau.

Voor meer informatie verwijzen wij je naar de Algemene Voorwaarden PREMIO of naar de rubriek "Gegevens handelaar" in de omschrijvingen van elk cadeau.

Indien jouw vraag niet beantwoord is, kun je contact opnemen met onze consumentenservice:

  • Via het online contactformulier
  • Of bel met 0800 365 2348 van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00, op zaterdag van 09:00 tot 17:00
  • Per e-mail op dolce-gusto@nl.nestle.com

Mijn PREMIO codes

Je kunt deze codes handmatig invoeren op de PREMIO-pagina of scan de QR-code in elk doos met de NESCAFÉ Dolce Gusto-app:

  • iOS: klik hier om de app te downloaden
  • Google Play: klik hier om de app te downloaden

Apple en het Apple logo zijn handelsmerken van Apple Inc, geregistreerd in de VS en in andere landen. App Store is een dienstmerk van Apple Inc., geregistreerd in de VS en andere landen.

Google Play en het Google Play-logo zijn handelsmerken van Google LLC.

De code staat gedrukt aan de binnenkant van de bovenklep van alle dozen NESCAFÉ Dolce Gusto - en Starbucks® by NESCAFÉ Dolce Gusto-capsules.

Nee, de codes in de capsules zijn uniek en kunnen maar één keer gebruikt worden.

Jouw code kan om 3 redenen niet worden geaccepteerd:

  1. De code is onjuist (probeer het in dat geval opnieuw of probeer het met een code uit een ander doos)
  2. De code is al een keer gebruikt (elke code kan slechts eenmaal worden gebruikt). Wanneer je de code handmatig invoert, moet je voorzichtig zijn met cijfers en letters die gemakkelijk kunnen worden verward: de letter "O" met het cijfer "0" bijvoorbeeld.
  3. Je hebt jouw limiet voor het invoeren van codes bereikt: momenteel is het aantal ingevoerde codes beperkt tot 10 codes per dag, 20 codes per week, 30 per maand en 300 per jaar.

Als je nog steeds problemen hebt, neem dan contact op met onze consumentenservice:

  • Via het online contactformulier
  • Of bel met 0800 365 2348 van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00, op zaterdag van 09:00 tot 17:00.
  • Per e-mail op dolce-gusto@nl.nestle.com

Lukt het niet om de QR-code van jouw capsule doos te scannen via de NESCAFÉ Dolce Gusto-app? Probeer het dan eerst met een QR code uit een andere doos. Mocht het daarna nog steeds niet lukken, ga dan naar www.dolce-gusto.nl/premio en voer jouw code handmatig in.

Ja, je kunt ook PREMIO-punten sparen met capsule dozen uit andere landen indien dit product ook in Nederland wordt verkocht. Deze code kan echter slechts één keer en op één PREMIO-account worden gebruikt, je kunt niet in twee verschillende landen lid zijn van het PREMIO-loyaltyprogramma.


Mijn PREMIO punten

Alle dozen van NESCAFÉ Dolce Gusto en van het Starbucks® by NESCAFÉ Dolce Gusto-assortiment kunnen worden gebruikt om punten te sparen met PREMIO. Deze dozen kunnen in Nederland zowel online als in de supermarkt worden gekocht. In elke doos vind je een code.

Wissel jouw punten in voor cadeaus. Profiteer van een ruime keuze aan cadeaus die voor jou geselecteerd zijn en beschikbaar zijn in de PREMIO-cadeau catalogus. Ga naar de cadeau catalogus en check of je voldoende punten hebt om in te wisselen. Sommige cadeaus kun je inwisselen met de combinatie van PREMIO-punten en geld via creditcard.

De op jouw saldo gespaarde punten vervallen na 6 maanden van inactiviteit*. Als je geen nieuwe codes invoert of jouw punten niet inwisselt voor cadeaus, dan word je als inactief beschouwd. Je kunt jouw puntensaldo en bijna vervallen punten op elk moment bekijken op jouw account via www.dolce-gusto.nl.

* inactiviteit betekent geen acties uitvoeren binnen het loyaltyprogramma (nieuwe codes invoeren, cadeaus aanvragen)

Wanneer je ingelogd bent op de website www.dolce-gusto.nl, zie je op een informatiebalk bovenaan de website hoeveel PREMIO-punten je hebt gespaard. Deze informatie is ook beschikbaar in je persoonlijke account en op de pagina premio.dolce-gusto.nl rechtsboven op jouw scherm. Je kunt de informatie ook vinden in de NESCAFÉ Dolce Gusto-app.


Mijn PREMIO cadeaus

Alle cadeaus zijn beschikbaar in de PREMIO-cadeau catalogus. Daar kun jij jouw PREMIO-punten inwisselen voor cadeaus.

De meeste cadeaus kun je verkrijgen met jouw PREMIO punten. In sommige gevallen is de functie Punten + Geld beschikbaar. Dat betekent dat jij jouw cadeau voor een deel met geld en voor een deel met PREMIO punten kunt kopen. Je kunt jouw cadeau echter niet volledig met geld betalen: je moet ten minste 50% van de prijs in punten betalen.

Alleen betaling met een creditcard (Visa of Mastercard) is toegestaan voor de functie Punten + Geld.

De valuta die wordt aanvaard voor betalingen met Punten + Geld uit de PREMIO-cadeau catalogus is de euro. Alleen betaling met een creditcard (Visa of Mastercard) is toegestaan.

De levertijden van al onze cadeaus staan vermeld op de detailpagina's van de cadeaus. Bekijk de levertijden op deze pagina goed voordat je bestelt. Elke cadeau verkoper is vrij om een vervoerder te kiezen. Je ontvangt een e-mail zodra jouw pakket is verzonden met de trackinginformatie van jouw levering.

De cadeaus van het PREMIO worden alleen in Nederland geleverd.

Nee, de prijzen in de PREMIO-cadeau catalogus zijn inclusief verzendings- en leveringskosten in Nederland.

De kortingsvouchers en cadeaubonnen worden per e-mail gedeeld of op jouw PREMIO-account gezet. Fysieke cadeaus worden rechtstreeks geleverd op het postadres dat in het account van het lid staat. Indien je niet thuis bent en de levering niet in ontvangst kan nemen, kan het zijn dat jij jouw cadeau moet afhalen bij het dichtstbijzijnde postkantoor of afhaalpunt, afhankelijk van de gekozen leveringswijze. De contactgegevens van het afhaalpunt worden per e-mail verstrekt door de bezorger zoals PostNL, UPS of DHL.

Zodra jij jouw bestelling plaatst, worden de punten automatisch van jouw PREMIO saldo afgeschreven. Als jij een gedeeltelijke betaling met geld hebt gedaan, wordt deze ook automatisch van jouw rekening afgeschreven. Je ontvangt vervolgens direct na de bestelling een bevestiging per e-mail. Heb je niets ontvangen? Check dan even je ongewenste of spam mailbox.

Controleer of de geplaatste bestelling en het afleveradres juist zijn. De geschatte leverdatum kan voor elk cadeau verschillen en kan worden vermeld in de e-mail ter bevestiging van de bestelling en op de detailpagina van het cadeau.

Als je een fout opmerkt in de bevestigingsmail van jouw bestelling, of als je vragen hebt over de levering van jouw cadeaus, neem dan contact op met onze consumentenservice:

  • Via het online contactformulier
  • Of bel met 0800 365 2348 van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00, op zaterdag van 09:00 tot 17:00.
  • Per e-mail op dolce-gusto@nl.nestle.com

Je kunt de status van jouw bestelling ook volgen op jouw account op de website.

Je kunt voor elke bestelling een ander adres gebruiken. Alle cadeaus van eenzelfde bestelling worden echter slechts aan één adres gekoppeld.

De prijzen en punten van de in de PREMIO-cadeau catalogus beschikbare cadeaus kunnen af en toe variëren als gevolg van wijzigingen die door de leverancier worden aangebracht.

Met de kortingsvoucher die je met jouw PREMIO-punten hebt gekocht, kun je op de website de producten kopen die je wilt (capsules en accessoires). Deze bonnen werken net als alle andere kortingsbonnen op onze website:

  • Ze zijn alleen geldig op de website dolce-gusto.nl.
  • Levering alleen in Nederland.
  • Het minimum aankoopbedrag op de website is €25. Om een kortingscode te gebruiken moet jouw bestelling minimaal €25 + het bedrag van jouw kortingscode zijn.
  • Slechts één kortingscode per bestelling.
  • Slechts één kortingscode gebruikt per maand en per account.
  • Niet in combinatie met andere acties.

De factuur wordt samen met het cadeau door de leverancier toegestuurd.

Het verzoek om de bestelling van een cadeau te annuleren, kan alleen worden gedaan wanneer de status van de bestelling "in behandeling" is op de pagina "Mijn bestelgeschiedenis". Daarna kunnen bestellingen niet meer worden geannuleerd. Om een bestelling van een cadeau te annuleren, kun je contact opnemen met onze consumentenservice:

  • Via het online contactformulier
  • Of bel met 0800 365 2348 van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00, op zaterdag van 09:00 tot 17:00
  • Per e-mail op dolce-gusto@nl.nestle.com

Het verzoek om jouw cadeau te annuleren zal dan worden bekeken.

Na de annulering van jouw bestelling en het verschijnen van de woorden "Terugbetaald of Geannuleerd" in "Mijn bestelgeschiedenis" in jouw PREMIO account, worden de punten weer teruggezet op jouw account.

Voor fysieke cadeaus verwijzen wij je naar het retourbeleid dat vermeld staat in de beschrijving van elk cadeau in de PREMIO-cadeau catalogus. Bij een defect cadeau heb je 14 dagen vanaf ontvangst om het te retourneren.

Indien het cadeau binnen de in het retourbeleid aangegeven termijn onbeschadigd en in de oorspronkelijke verpakking wordt geretourneerd, worden de punten terugbetaald of wordt het cadeau zonder extra kosten vervangen. Voor de verzending stuurt de leverancier van het cadeau een vooraf betaald retouretiket.

Indien er geen probleem is met de levering van het cadeau en je het om persoonlijke redenen wenst te retourneren, bevestigt het retourbeleid dat de leveringskosten voor jouw rekening zijn. Retourzendingen worden niet aanvaard voor gedigitaliseerde cadeaus.